Na 286 seconden stopte de actie in MI Flash ($pauze). Na 1080 seconden heb ik de stekker er uit getrokken terwijl er nog geen "finished" stond.
Vervolgens is het unlocken gelukt ☺☺.
Ik heb TWRP-IDO gedownload. Er zit een img-bestand in.
Maar Settings kom ik niet in evenals Security en de Phone.
Wifi instellingen doen het nog, Gmail werkt de laatste berichten.
Had ik iets geduldiger moeten zijn?
Beter overnieuw doen?
Alsnog opnieuw gedaan. Gestopt bij 5940 sec. Telefoon was (net als de vorige keer) opnieuw gestart.
Ook nu kom ik Settings, Camera, Security en Phone niet in.
Het lijkt wel of jouw telefoon in niemandsland is beland na het in eerste instantie installeren van de verkeerde 'MI3WMI4' ROM.
Om vervolgens de stekker eruit te trekken terwijl Mi flash nog niet klaar was.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen ervaring heb met een telefoon i.c.m. de verkeerde ROM, inclusief afgebroken flash.
.
Daar Settings, Camera, Security en Phone niet werkt.
Zou je kunnen proberen via TWRP de xiaomi.eu ROM te flashen of helemaal overnieuw beginnen.
- TWRP
Mocht je naast het unlocken TWRP hebben geinstalleerd.
Je kunt de xiaomi.eu ROM op de telefoon downloaden.
Op de telefoon vervolgens via de tools > updater met 'Reboot to recovery mode' naar TWRP te booten.
Daarma kun je de xiaomi.eu ROM installeren.
- Helemaal opnieuw beginnen
Ik heb op Tweakers een volledige handleiding gevonden.
Stap voor stap staat daar het hele installatie en configuratie proces beschreven.
gathering.tweakers. net/forum/list_message/48271321#48271321
Voor wat ik kan zien is de handleiding geschreven voor de Redmi 3S maar dit is eenvoudig voor je zelf om te zetten.
Het gaat tenslotte om de te doorlopen stappen.
Zorg er wel voor dat je de juiste bestanden download.De telefoonmodel specifieke bestanden zijn doorgaans verkrijgbaar via dit forum of en.miui. com. Het is even zoeken maar de Redmi 3 is over vertegenwoordigd.